Udgivet - 2022

Stenslagsreparation: En lukrativ indtægtskilde for autoværksteder

Tech news

Forestil dig at du som bilejer har booket tid på dit værksted til service, hjulskift eller lignende. Du afleverer din bil - og kort tid efter bliver du ringet op af værkstedet. Vil du have repareret stenslaget i din forrude, nu hvor vi alligevel har bilen inde?

Bilejere der har prøvet at få et stenslag repareret, vil måske stille sig selv en række spørgsmål. Den prisbevidste bilejer: Skal jeg så betale for at værkstedet kører bilen hen til en autoglas specialist? 
Er reparationen dyrere at få udført på mit værksted? Og svaret på begge spørgsmål er: Nej! Den kvalitetsbevidste bilejer: Har de selv tænkt sig at reparere det - og kan de det? Hvis de selv reparerer stenslaget, er det så lige så godt som hos specialisten? Og svaret er i begge tilfælde: Ja! Men de fleste vil uden betænkningstid sige ja – fordi de ser en stor værdi i ikke at skulle lave en ekstra aftale og afsætte ekstra tid i deres kalender.

Og netop derfor kan autoværksteder med stenslagsreparation slå to fluer med et smæk. De tilbyder en for bilejerne værdifuld service - og de skaber sig en lukrativ indtægtskilde. Men kræver det ikke en stor investering og masser at tid at komme i gang, vil et værksted sikkert spørge? Svaret er: Nej! Selvom der findes adskillige systemer til stenslagsreparation på markedet, er der ingen andre som performer lige så godt på de fire nok væsentligste parametre:

  • Enkelthed 
  • Hastighed
  • Reparationskvalitet
  • Mobilitet


Alle kan efter en kort introduktion udføre arbejdet
Vores system er så enkelt at arbejde med, at ALLE - efter en kort introduktion - kan udføre arbejdet. Der kræves altså INGEN særlige forudsætninger. Det er derfor oplagt for autoværksteder at tilbyde deres kunder denne service. Efter en kort introduktion og træning er man i gang.

Stenslagsreparation på blot 5 minutter
Med vores 3-i-1-proces kan en stenslagsreparation udføres på blot 5 minutter. Efter almindelig forberedelse og oprensning af stenslaget udføres følgende procestrin med vores egenudviklede og patenterede reparationsbro:

  1. Opvarmning til 60° C og nedkøling til 20° C på 3 min.
  2. Udfyldning og tryk-/vakuumproces på 60 sek.
  3. Hærdning (LED UV-hærdning 30 sek. og med 95-98% usynlighed efter hærdning)
     


Pænere reparationer med længere levetid
Vores specialudviklede resin adskiller sig på flere måder. Resinens særlige viskositet sikrer, at den flyder ud i selv de mindste revner, hvilket har betydning for hvor effektiv stenslagets revner sammenføjes - og derved reparationens kvalitet og levetid. Resinen adskiller sig endvidere ved ikke at gulne over tid. Herved opnås en pænere reparation. Men også vores pit filler adskiller sig på flere områder. Ligesom resinen gulner den ikke over tid, og derudover er den kendetegnet ved en meget høj slidstyrke. Herved sikres både lang levetid og en pænere reparation.

På værkstedet eller hos kunden
De fleste reparationsprocesser til stenslag inkluderer anvendelse af vakuumteknologi, hvilket ofte gør mobil anvendelse til en udfordring. Med vores egenudviklede og patenterede tryk-/vakuumteknologi kan reparationer lige såvel udføres hos kunden som på værkstedet. En stenslagsreparation kræver INGEN adgang til strøm eller lignende.

Triscan Windscreen Pro Tools – en lukrativ indtægtskilde for autoreservedelsgrossister
For alle autoreservedelsgrossister – både de der har et program af værktøjer til stenslagsreparation og de der ikke er gået i gang endnu – er der god grund til at se nærmere på vores nye program Triscan Windscreen Pro Tools.    
Produktprogrammet tilbydes også i private label. Foruden den obligatoriske oplæring og træning af grossistens personale, tilbyder vi også markedsføringsmateriale, så man som grossist kommer godt og hurtigt fra start, eksempelvis:

  • Programbrochure
  • Demonstrationsvideo med egne medarbejdere
  • Hjemmeside set up med kundesupportfunktion
  • Stenslagsplaster med telefonnummer

Se vores brochure her.